Tre prylar jag inte vill vara utan just nu.

Svårt väder just nu. Ena dagen är det tö och leran börjar krypa fram i hagarna, och nästa fryser det på och blir vinter igen. 
Armani kom in och frös så han stod och skakade igår. Han klipptes i förra veckan och han har trivts bra i sitt 150g täcke i tövädret. Idag var vattenhinkarna bottenfrusna och vintertäcket åkte fram igen. Det är inte lätt att hänga med..... Här är tre superfavoriter som underlättar mitt liv och gör mig till en gladare hästmänniska just nu:
 
1. Skrittmaskin/Longertäcket från Horze Tempo som bara är klippt en gång i år och då bara halva kroppen, stormtrivs i sitt skrittmaskinstäcke. Det är så bra! Det är lätt och luftigt, ligger bra, ger inget skav någonstans och det håller henne snustorr. Jag köpte det till henne förra året, med tanken att tömköra i, men det har blivit hennes bästa hagtäcke i år. 
 

Täcket kommer från Horze, finns i stl 125-165 och kostar 579:-
 
2. Mina Grubs! Jag har visserligen ett par Muckboots, men de tillverkas nu under namnet Grubs istället. Jag har haft mina stövlar i 5 år nu och jag har inte frusit en dag! Ska nu köpa mig ett par jodhpurs också och rekommenderar ALLA som vistas utomhus under mindra gynnsamma förhållanden att göra samma sak. 

Vattentäta och värmeisolerande stövlar och skor från Grub´s. Jodhpursen kostar 895:- och ridstövlarna 1295:-.
 
3. Stallboken 2013 Vad vore jag utan min planeringskalender? Dessutom innehåller denna en massa bra sidor för tränings- och tävlingsplanering, datum och platser för olika tävlingar, och gott om plats att skriva på varje dag. Ett billigt sätt att hålla ordning på alla datum, resultat, träningar och lite jobb eller skola.... 159:-
 
Önskar alla er där ute en fantastisk dag och avslutar med ett par goa bilder på min Armani när han gav min medryttare ett rejält träningspass häromdagen :)
 Det var fullt ös från början till slut..... Kram Linda
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort