Just a little BIT....

Bett. Vilken djungel. 
Jag har varit tveksam till om jag ska erbjuda ett bettsortiment i butiken. Det intresserar mig och jag slukar information, men vågar inte riktigt utge mig för att kunna. Det är väl rätt typiskt. Ju mer man lär sig om någonting, desto mindre inser man att man vet. 

Men så träffade jag Paula Torgersen, som företräder Trust och Nathe här i Sverige, och tänkte att det här passar mig perfekt! Det är ju faktiskt inte jag som ska vara experten. Det är ju inte jag som ska ha bettet i munnen.
 
Jag stod där och velade lite och undrade, om man nu ska ha några bett i butiken ändå, vilka ska jag ha? 
Då säger Paula så här till mig: Det finns inga universalbett, det finns inga bett som är bättre än andra. För det finns inget bett som passar alla hästar. Det är precis det som är Trusts inställning. Det finns inget perfekt bett.
 
Det perfekta bettet är det som hästen accepterar och ger ryttaren en ärlig kontakt med hästens mun. 
Men hur vet man det då? frågar jag såklart. 
Du låter kunden prova förstås. Som hästägare har du kanske ett hum av vad din häst trivs med och med erfarenhet så lär du dig också vilken typ av bett som brukar kunna passa en viss typ av hästar. Men känslan för vad som är rätt kan bara infinna sig genom att låta häst och ryttare prova. 
 
Den 16:e mars har du och din häst möjlighet att träffa Paula och prova precis så många Trust och Nathebett du vill! Då kommer hon till Linköping och har bettprovning i Hippotiques regi.
Det blir startskottet för vår försäljning av dessa högklassiga, handgjorda sötmalmsbett (följ länken för att bläddra i deras katalog på nätet, och ja - vi kommer även att ta in Trusts täcken) även om de finns i butiken redan från början av februari om du är nyfiken. De kommer naturligtvis också att testas och utvärderas av team Hippotique under den här perioden, vilket vi gör med alla nya produkter vi tar in. 
 
Vill du vara med och prova bett? Klicka på bilden och skicka in din intresseanmälan, så tar vi kontakt med dig när vi har bestämt plats och tider. Det är kostnadsfritt att delta och du är välkommen även utan häst. 
 
 
 
Sprid gärna! 
Hälsningar Linda
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort