Bildbomb från Spogamässan!

Spogamässan är Europas största hästsportmässa med utställare från hela världen. Det var första gången jag var där och jag hade inte kunnat föreställa mig hur stort det är. Ändå är vårens mässa mycket mindre än den som går av stapeln på hösten - i september. Jag hade med mig Cornelia, vi hade fruktansvärt kul och jag hoppas verkligen att jag ska ha möjlighet att åka regelbundet på den här mässan.
 
Hur roligt det än är så är det mycket jobb, mötena avlöste varandra mellan 10-19. De flesta mötena är på engelska, men även danska, norska och svenska, och de går alla ut på att känna, prova, räkna, fotografera, diskutera, jämföra och lägga order inför höst och vinter. 
 
Här möts handsydda italienska frackar med leopardmönstrade grimmor från Pakistan. Träns och förbyglar som är så utsmyckade att de passar i "Tusen och en natt", och packväskor och oljerockar från den vilda prärien.
 
Håll tillgodo!
 
 
 
 
  
 
HV Polo, Cavallo och Kep hade grymt snygga montrar och fantastisk service. Det serveras snacks och dricka hela tiden, vilket var tur eftersom vi inte hann äta lunch första dagen ens... 
 
Vi hade även möten med Schockemöhle, Fior da Liso, Horze, BVertigo, DeNiro som alla sammanfattar Hippotique och den stil vill vill stå för. Kollektionerna bör ju hållas hemliga förstås, men vi bjuder på en liten sneakpeak ändå - säg inget till nån ;).
 
          
 
Avslutningsvis kommer vi till den lite mer tveksamma delen av mässan, här finns nämligen ALLT! Godbitar går att finna, det pälsklädda schabraket är läckert, men grimman med bling går lite över gränsen....
 
 
Och visst har vi väl alltid saknat att kunna ge våra hästar syrgas ett par timmar per dag?
 
Kram Linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort