Yrke: Hästtaxichaufför

Nu är det dags att slå igen butiken för dagen. Jenny och Uffe från Stall Bommedal var inne idag med sitt lilla tvåbenta nytillskott Alexander. Guuud, vilken bedårande liten bebis!
 
 
Vi bestämde att Armani ska vara med på deras hoppträning i nästa vecka, och jag låter Cornelia rida. Jag är urusel på att rida just nu, jag har varken lust eller tid, och när andan faller på så rider jag helst ut. Jag är otroligt tacksam för mina goa medryttare, vet inte hur jag skulle kunna ha kvar mina hästar utan dem. Suget kommer att komma tillbaka, och då har jag en välriden häst att hoppa upp på, lyxigt eller hur ;)?
 
Morgondagen inleds med en lite annorlunda Hästtaxikörning, det är en häst med lite otrevliga erfarenheter av transport i bagaget som håller på att lära sig på nytt. Jag har kört honom en gång tidigare och det gick jättebra så imorgon ska vi våga oss på en lite längre tur. Ägarna har ju redan gjort det stora arbetet med att lastträna och låta honom stå i transporten en stund då och då så han är stencool med det här. Det kommer att gå jättebra.
 
 
Hästtaxijobbet är superkul, jag får träffa så många härliga hästar och deras ägare, och det är stor variation på resorna vi gör. Längsta resan hittills var på närmare 80 mil, och den kortaste på 1 mil, vi har kört alla möjliga raser och i alla möjliga ärenden.
När jag tänker efter så kommer jag ihåg varenda häst. Fina varelser. Vilket härligt jobb jag har.
 
Nu ska jag hem och njuta av de återstående timmarna som är idag.
Hälsningar Linda
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort