IR Anna på besök

Var bara tvungen att dela med mig av det här, så ni får bortse från smutsig häst och stökigt stall!

IR Anna heter egentligen Annacarin och hennes jobb är att behandla hästar med ljusakupunktur. Idag har hon varit ute hos Armani för första gången.

Han är ju 4 år nu och har börjat ridas på "allvar", det vill säga att han rids regelbundet och med en långsiktig utbildningsplan. Han tränas varierat i hoppning, dressyr och ute i skog och mark ca 4 dagar i veckan.
Jag vill vara säker på att han inte musklas helt fel, oliksidigt eller har några spänningar och låsningar som stör och tänkte att det kunde vara en god idé att låta en erfaren friskvårdsterapeut titta igenom honom. 

Anna började med att palpera kroppen, dvs trycka och klämma på olika punkter som är av betydelse för kroppens funktion och förmåga att sätta muskler rätt och på rätt ställen. Sen berättade hon noga och utförligt vad hon hade upptäckt, och vad hon tyckte att jag bör tänka på framöver.

Därefter började IR-behandlingen. Utrustningen består av en låda som innehåller all mekanik, och den sänder ett färdigt program till ljuskällorna. Ljuset kommer ifrån två plattor, fästa på handtag, och sänder "ljusstötar" i olika frekvenser in i punkter i kroppen. Principen är precis densamma som för akupunktur, men utan nålar.

Armani var lite rastlös vid det här laget och tyckte att det var ganska tråkigt...


Men efter bara en halvminut hände det här:
Han blev stilla och sänkte huvudet...
Började blinka och sulta lite på tungan...
... och somnade.... :)

Det var riktigt häftigt att se! Det var så tydligt att han tyckte att det var skönt, och enda reaktionen vi fick var på ett bakben då han ryckte till lite grann vid behandlingen.
Hela kroppen behandlades på ca tio minuter, och efteråt hade Armani inga reaktioner alls på de punkter han ömmade på innan! Nu var det här första gången som jag anlitade Anna, och jag ska testa fler gånger och berätta vad jag märker vid ridning osv.
Patricia har använt sig av Anna i många år och tycker att hon är fantastisk, så det är hon som har tipsat mig.

Anna bor på Öland, men utför behandlingar regelbundet i Uppsala, Stockholm, Linköping, Örebro och i Småland. Hon har många goda referenser från regelbundna kunder.



Mer nyfiken? Hör av dig till mig så kan jag berätta mer, eller gå in på www.ljusakupunktur.se

Kram i sommarvärmen!
// Linda



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort