Julafton mitt i sommaren :)

Så känns det faktiskt. Jag var riktigt spänd på schabraken och huvorna vi hade beställt från E.A.Mattes, och nu är de här!
Här är mitt egendesignade set till Armani: Allroundschabrak i Mattes egen Eurofitmodell. Färg Aqua, lammskinn i grått, kantband Petrol, rep i Silver och Petrol. Jag är grymt nöjd!
Lammskinnet är bara för syns skull och för att det ska ligga bra, undertill är det ett vanligt schabrak, men det går att få inbyggd pad om det behövs. Som setet nedan som finns till salu i butiken för ett par tusenlappar.

Det här schabraket har en insydd Mattespad i lammskinn, och ligger naturligtvis perfekt! Schabraken är otroligt välsydda och "stadiga" i materialet. Just det här är i färgen Jeans, och blir härligt patriotiskt med kantband och rep i blå-gult. Det är ett allroundschabrak i stl M - passande Cob.
 
Jag beställde L till Armani och med facit i hand så kunde han ha haft M. Han är ca 163-165 cm och inte säskilt bred över ryggen. Min sadel är 17" och luddet skulle ha kunnat ligga lite tajtare intill fram- och bakvalv tycker jag. Ska ta kort och visa när jag får möjlighet.
 
Det här vrålsnygga dressyrschabraket är kundbeställt i stl M och i färgen Olive. Kommer bli finfint på den mörkbruna Islandshäst det ska ligga på.
 
Ytterligare kundbeställningar har jag tyvärr inte foto på, men jag har precis levererat två sobra, eleganta schabrak i Svart/Guld och Champagne/Guld. Bjuder istället på lite inspirationsbilder från Mattes själva. Lägg märke till det matchande lammskinnet på sadelgjord och benskydd! Utbytbart såklart :), så du kan ha en uppsättning ludd till varje schabrak.
 
Bara att komma in och bygga ihop din egen kombination :), vi har alla proverna! Orkar du inte så finns det några färdiga också - design Linda & Patricia.
 
Ha de!
// Linda
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort