Pälspyssel och halt häst

Armani i sitt underbara Comfort Zonetäcke

Armani har varit halt till och från i en vecka, och han har fått stå inne i ett par dagar. Han är oskodd för tillfället och orsaken till hältan är antingen överbelastning eller ömhet i hovarna, och jag blir så arg på mig själv som inte varit mer försiktig. Men, men... nu är det som det är och då gäller det att komma tillrätta med det.
Inflammationshämmande och smärtstillande, boxvila och stallbandage blir receptet och så tar veterinären en titt i nästa vecka.

Mitt stora problem är att Armani har ett enormt behov av att bita och dra i allting! Han har redan dragit sönder ett par Back on Trackskydd som satt på hans framben så igår när jag lade stallbandage så fick jag tänka till.
Jag lade padd, lindade med fleecelindor och täckte med flexlinda utanpå - det såg kanonbra ut! När jag kom ut i morse hade han hittat ett litet, litet hörn av padden som stack upp bakom de dubbla lindorna och dragit för allt han var värd. Lindorna satt där de skulle men han hade dragit ut padden så den hängde på trekvart. Jädra skitunge.
Jag tar tacksamt emot alla tips på hur jag antingen kan få min lilla rackarunge att sluta bita och dra i allt han kommer åt, eller hur jag kan linda frambenen så att de får vara ifred.

Ett plus med boxvilan finns det förstås. Han håller sig ren! Nu passar jag på att fläta över manen på en sida. Jag rycker lite varje dag, men jag vet att det ändå kommer att sluta med att jag klipper. Armanis man och svans är obeskrivligt tjocka och att rycka manen är ett riktigt hästjobb.
Hur gör du med manen - klipper eller rycker och varför?

Ikväll sitter vi med tävlingskalendern och planerar vilka tävlingar vi kommer att vara med på den närmsta tiden. För Hippotique innebär deltagandet försäljning på plats och sponsring med priser - alltså ingen ökad konkurrens i klasserna ;).

Tävling på Vreta 2011

Ni hade nog inte behövt vara så oroliga ändå...
Hälsningar
Linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort