Nyårslöfte 2013?

Hej på er,

Det var länge sedan jag gjorde ett avtryck på denna blogg, Som tur är så är min kära kollega desto flitigare<3

Stort Grattis till Familjen Krönfeldt och Miro för nomineringen på ridsportsgalan. Nu håller vi tummarna!

Jaha hörni, snart har även detta år passerat, ett händelserikt år för Hippotique. Nya lokaler, Flera lyckade event och massvis med nya och gamla kunder som förgyllar våra dagar!
Nu ser vi fram emot ett lika bra 2013.

Hur känns det inför det nya året då? 
För mig har alltid nyår förknippats med en liten klump i magen, en ångest som knackar på axeln och talar om alla saker som man måste förbättra efter nystarten.
Men vet ni vad? Inte i år.

Varför inte strunta i alla dumma nyårslöften som handlar om att prestera. Äta bättre, motionera mer, handla mindre, spara mer.

Jag säger inte att det ligger något fel i dessa, men just ordet löfte får mig att kippa lite efter andan. För ett löfte är oftast till för att brytas, och då skapar det ofta ångest. Visst känner ni igen den onda cirkeln?

Kan vi inte istället se till att utmana oss själva till nästa år.
Vad blir isåfall din utamaning?

Min utmaning är att ta hand om mig själv och att inte vara så självkritisk. Att försöka leva mera här och nu och ta vara på de saker som verkligen betyder något. För vi har bara ett liv, och det är här och nu!

På hästsidan blir min utmaning att komma igång och ha roligt med min häst igen, För stallet och hästarna ska inte bli en stress, Det är där jag mår som bäst och så måste det få förbli.

Jag ska börja träna med hästen igen, Inte bara för att prestera bättre utan även för att jag vet att det är något som jag mår bra av. Och det är precis vad mitt 2013 ska handla om. Utmana mig själv att må bra!
Häng på vet jag...
Vad blir din utmaning?

Hälsningar Patricia



 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort