Brrr....

Det är väl förbaskat märkligt att man kan bli överrumplad varenda år när kylan kommer?! Blev sen till jobbet i morse på grund av 2-3 ynka minusgrader. Löjligt. 
Men nu var det så att jag bytte täcken på hästarna, skrapade rutorna på bilen och (tro det eller ej) knackade bort ishinnan från vattnet i hagen. Där var jag redan sen.
Därutöver bidrog denna blixtkyla vi drabbats av till att medelhastigheten på Bergsvägen sjönk med ca 20 km/h till dryga 57 (den tillåtna hastigheten är 80...). Den konstant mötande trafiken tillät inga som helst omkörningar, så jag låg snällt och kröp bakom raden av obekväma bilförare med min fyrhjulsdrivna bil med vinterdäck.
 
Jaja, väl på plats försåg jag min ständigt frysande larminstallerande kollega (vi delar våra allmänna utrymmen med Läns Alarm AB) med värmesulor eftersom han skulle jobba i ouppvärmd miljö hela dagen. Samma kille gnällde sen lite runt lunch över hur varmt det var om fötterna när han satt inomhus. Bra betyg tänkte jag och slår därför ett slag för värmesulorna idag. De håller gott och  väl i 8 timmar och gör en dag i stallet/på tävlingsplatsen/på skogspromenaden/på fisketuren till en ren fröjd - trots 2 minus... 89 spänn för 5 par är ett bra pris. 
 
Imorgon är det lördag och Hippotique har öppet som vanligt mellan 10-14. Lördagar brukar vara lite extra mysiga i butiken, kunderna har lite mindre bråttom och tar gärna en liten fika och en pratstund. Jag tänder upp alla ljusen och väljer Lugna Favoriter på radion. 
Hmm, är det kanske dags för årets första glögg imorgon? Välkommen in i butiken så får du se! 
 
Jag vill också passa på att önska Lycka till! till alla våra kunder som ska ut och tävla både i helgen och i nästa vecka. Vi håller tummar och tår!
 
// Linda & Patricia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort