När inte ens broddarna hjälper?

Jag tycker att vintern är en mysig tid.
Att gallopera i nysnö under en klarblå himmel eller varför inte imånskenets ljus.

Men, just det här vintervädret är inget jag föredrar.
Kallt, blåsigt, halt, blaskigt och fruset om vartannat. Nä fy sjutton.

Dessutom har jag hamnat i otakt när det gäller skor och snösulor. Man kan ju tycka att man borde ha så pass mycket rutin efter alla dessa år att snösulorna skulle åka på sista skoningen innan vintern men ändå hade jag inte en tanke på det.
Som tur är hade jag i alla fall sinnesnärvaro att be om broddhål. Annars hade det varit stora problem just nu!

Det värsta med de icke befintliga snösulorna är att snöstyltorna som bildas gör att broddarna gör noll nytta. Vi halkar lik förbaskat omkring som bambisar på hal is jag och min Prins när vi ska till och från hagen. Suck.

Men men, det är bara att gilla läget. Mitt gnäll kommer ju inte direkt att smälta bort någon is från vägarna.
Kotten har dessutom haft en tre veckors vila nu över jul fram tills årsskiftet. Sen är det dags för nya utmaningar (och nya skor MED snösulor denna gång!!)

Tror att 2013 kommer bli ett bra hästår. Har lite planer på tal om nya utmaningar men det blir ett annat inlägg det.

Ha en härlig fredagskväll!

Hälsningar
Patricia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort