Hur sitter du egentligen? Sträck på dig!

Nu har ytterligare en bra uppfinning nått ridsporten - genom Hippotique är vi mycket stolta att säga. 
Av en slump såg jag en liten liten notis i en tidning om en sele som rättar till hållningen, och jag blev såklart nyfiken. Jag bad företaget att skicka en till mig för att prova, och det har jag gjort nu under en månads tid. Den är så bra! 
 
Jag har alltid haft en bra hållning, genom träning och kroppsfokusering inom olika idrotter, även om mycket skrivbordsarbete och mindre träning genom åren har väl satt sina spår. Hur som helst så fick jag faktiskt träningsvärk första dagen jag använde selen. Och då hade jag den bara några timmar. 
Den är så pass elastisk att det går att sitta som en hösäck eller göra olika rörelser, men efter en stund påminner den om att rotera tillbaka axlarna, sänka dem och spänna till bålen. 
 
Följden efter ett par dagars användande blev att jag utan att tänka flyttade in stolen till skrivbordet, flyttade tangentbordet närmare, lutade huvudet mot nackstödet, ställde om stolen i bilen.... listan kan göras lång. Även utan selen på började jag söka positioner som är vilsamma och balanserade för kroppen. Jag andas annorlunda och är mycket mer medveten om min kropp. Jättehäftigt! 
 
Tänk vad det gör för sitsen och balansen på hästryggen! Nu finns Postureselen hos oss i butiken och i webshopen, både i Classicutförande och i Flexiutförande
Du bär selen osynligt under kläderna, den är lätt att ta på och av och tvättas i maskin.i 40 grader. 
Rekommenderas varmt!
// Linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort