Vårväder i november!

Den finns överallt... Och den sitter som berget. I manen, i svansen, bakom öronen, på ben och hovar.

Givetvis pratar jag om den superjobbiga leran.
Alla pratar om hur underbart det är med lenväder i november men jag börjar faktiskt längta lite efter ren, vit snö!
Man får liksom ha ett pep talk med sig själv varje gång man sitter i bilen på väg mot stallet;
Det är superkul att borsta lera, Idag kanske han inte har rullat sig, Vilka armmuskler jag kommer få efter denna för evigt långa höst!

En produkt som vi inte skulle klara oss utan i stallet just nu är Winchester hovsalva från Horze. http://www.hippotique.se/hast/skotsel/winchester-hovsalva
Denna salva smörjer vi på hästarnas hovar varje gång vi spolat av dem. Dels så håller den hovarna fuktiga och sedan motverkar den att leran fastnar på hovarna. Superlätt att bara spola av när man tar in dem.


I helgen som varit så har våran superduktiga teamryttare Ina Knutsson varit iväg på nationella tävlingarna i Södertälje där hon avslutade helgen med en kanonrunda i 145klassen, som resulterade i en 3e plats med hennes fina Agge. Stort Grattis till Ina!

Nu ska jag passa på att gå ut och njuta av höstsolen.

Hälsningar
Patricia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort