Mohahahaaa!!

Vissa dagar är det mindre kul att ha häst. Som idag. Den mildaste vintern i mannaminne för med sig mindre bra saker, som det här:



Älskar att Cotten ser så ooootroligt nöjd ut!

En BRA sak är att hästen inte är min! Mohahahaaa! Patricias häst Cotten har nämligen en väldigt rolig stil när han ska rulla sig. Han är 1,80 hög och det mesta är ben. Det gör att han tycker att det är lite svårt att lägga sig ner, så han går ner på knä, sätter pannan i marken som stöd och sen kommer bakdelen. Han riktigt gottar ner hela huvudet i leran som ni ser...

Imorgon är det dags för ett nytt event i Hippotiques regi. Det kommer att handla om hur vi påverkas av vad vi stoppar i oss - eller inte stoppar i oss. Jag menar, hur många har inte varit på tävling och det enda man trycker i sig på en dag är en korv och en festis? Vi är ju för guds skull idrottsmän! Hur kan man förvänta sig ett bra resultat när man inte ger sig själv förutsättningarna för att lyckas? Hur ska du kunna fatta ett bra beslut när det kör ihop sig i omhoppningen när du rider på fastande mage? Jag tror inte att någon vill höra att det är hästens förtjänst att det går bra, det förringar ju ens egen insats något... Nej, det är dags att vi ryttare börjar tänka som idrottsmän och finslipa detaljerna som gör att vi kan prestera bra varje gång. Förberedelser är allt för att vara bäst när det gäller!

Till vår hjälp kommer fälttävlansryttaren Theodor Wahren att prata om hur han tänker kring vintervila, igångsättning och matchning av hästen så här under lågsäsong. Snart drar det igång igen, och vad gör du för att ha din häst i topptrim när tävlingarna börjar? Theodor tävlar ju i den enligt många ultimata disciplinen, som sätter otrolig press på både häst och ryttare. I en miniclinic får vi ta del av bra övningar för att bygga upp kondition och styrka, där vi har vår egen teamryttare i hoppning, Ina Knutsson på hästryggen.

 

På grund av återbud så har vi återigen ett par platser kvar, och erbjuder här alltså 2,5 timme inspiration och lärande (och mat!) för bara 150 kronor.
Har du möjlighet att komma så vill jag verkligen rekommendera det här eventet! Läs mer på http://www.hippotique.se/evenemang/kommande/vilka-forutsattningar-ger-jag-mig-sjalv-att-lyckas
Har du frågor går det bra att ringa mig på 0702-677332 eller maila [email protected]

Hälsningar Linda & Patricia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort