Barndomsminnen i smålands skogar

Hej på er,

Hoppas allt är bra såhär mitt i veckan.

Själv har jag haft en mycket lugn start på min vecka i form av ett smålandsbesök. Räknade igår ut att jag sedan jag åkte hem i måndags promenerat i 8,5 timme! Ganska bra jobbat måste jag nog ändå tycka.
Nu var det inte riktigt meningen att min tisdagspromenad skulle bli på nästan fyra timmar men det är så lätt att drömma sig bort i den vackra skogen, på de eviga grusvägarna, runt de spegelblanka sjöarna.
Och när jag går där och drömmer så inser jag vilken fantastisk uppväxt jag haft tillsammans med mina bästa vänner och våra älskade små hästar.
Jag minns precis i vilka backar vi galopperade ikapp, vilken ponny som vägrade gå över vilken bro och till och med vad vi hade i matsäcken när vi stannade för att fika vid den röda stugan.
Tidiga mornar, sena kvällar och heldagsritter. Timme efter timme i sadeln, på våra trogna vänner som bar oss dit vi styrde.

En sådan här start på sin hästkarriär skulle alla barn ha. Jag kan skatta mig lycklig. 

Jag kommer aldrig glömma den eftermiddagen då jag kom hem ifrån skolan och visade mamma en annons på en svart fullblodsvalack vid namn Prince. Inte för att det var den första annons jag visat min mamma. Utan för att hon den här gången sa att vi faktiskt skulle ringa och prata med tjejen som sålde hästen. 

Några veckor senare var han min. Och oj vad många gånger min mamma skulle få ångra det köpet då den svarta skönhet skenade genom skogen med hennes unge på ryggen, men oj vad jag var lycklig.

Några år senare och förhoppningsvis några år klokare sitter jag här på mitt företag tillsammans med min fantastiska kollega Linda och tycker fortfarande att hästar är det bästa som finns.

Idag står inventering överst på schemat och ikväll hoppas vi att ni kommer och hjälper oss rensa på vårt lager.
Ni har väl inte missat våra fina paketerbjudanden?
Erbjudandena räcker augusti ut eller så långt lagret räcker.

Ikväll bjuds det även på nybakade jordnötskakor. 
Bara det är värt ett besök på Roxviksgatan:)

Ha en fortsatt trevlig dag så ses vi ikväll.

Hälsningar
Patricia (och Linda)



 



 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort